Sunday 14 July 2024

Sebuah tulisan tentang masa lalu

Betul manusia berubah setelah berjumpa dengan orang yang dapat memenuhi ruang yang kosong. Betul manusia akan lupakan siapa yang pernah ada ketika dirinya sedang jatuh apabila dirinya tengah senang. Ini bukanlah suatu yang luar biasa. Betul semua ini adalah masa lalu ku dan telahpun aku maafkan tetapi berat untuk melupakan apa yang telah terjadi pada diriku. Berat untuk aku menerimanya. Aku tidak sangka ianya seberat ini untuk melupakan sesuatu tapi aku hanya mampu berharap satu hari nanti aku akan menerima takdir yang telah diatur dalam hidup ini. Hanya satu aku minta pada mu agar kau tidak lagi membohogi dirimu dan orang yang kau sayangi. Kau akan terus menyuarakan isi hati mu dengan sejujurnya. Dan untuk aku, mungkin hari ini adalah hari terakhir untuk aku bersedih. Untuk tinggalkan semua di masa lalu ku dan terus menikmati perjalanan hidup ini walaupun penuh dengan liku-liku yang tidak ku ketahui. Semoga diri ini terus kuat, untuk berdamai dengan takdir.

Share with the world:

No comments:

Post a Comment

 
Designed by Beautifully Chaotic